Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan kan der være solgt to af en given vare, når der kun var én på lager?
Som standard laves der et check på lagerbeholdning, når en kunde kommer en vare i kurven eller på anden måde ændrer på kurvens indhold.

Det vil sige at varen ikke reserveres til kunden, blot fordi en besøgende lægger den i kurven. Hvis man gjorde dette, ville en vilkårlig del af ens varelager altid ligge reserveret i forskellige kurve, som aldrig bliver til ordrer.

Varen reserveres først, når kunden har lagt en ordre. Det betyder, at der godt kan være to kunder der lægger den samme vare i kurven, og begge går til betaling og afslutter ordren. Dette er forklaringen på, hvordan den samme vare kan sælges to gange.

Ønsker man at begrænse dette, kan det indstilles at lagerbeholdningen også checkes, når kunden går til betaling. Hvis en første kunde således har købt varen i mellemtiden, så får den anden kunde fjernet varen fra kurven, og informeres om dette. Der er en risiko for, at den anden kunde således får en dårlig brugeroplevelse.

Oversalg kan stadig ske på trods af ovennævnte indstilling, da det kan tage tid at komme igennem betalingen, og varen først reserveres herefter.

Ønsker man yderligere at begrænse dette, kan man også indstille at lagertallet skal sammenlignes med, hvor mange kunder der er gået til betaling med varen, indenfor de sidste X minutter. Bruges også denne indstilling, er det næsten umuligt at få oversalg, men man risikerer utilfredse kunder, der får fjernet varer fra deres kurv.

Kontakt support hvis de nævnte indstillinger ønskes aktiveret.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?