Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvad gør de forskellige handlinger under Actionmails?
Actionmails kan opsættes til at blive udsendt ved forskellige handlinger - her er en oversigt over hvad de forskellige handlinger betyder:
Ordre oprettet og under behandling
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren ikke er afsluttet eller afvist.
Parameter: N/A
Ordre oprettet med betalingstype
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren har en given betalingstype.
Parameter: Betalingstype
Ordrer oprettet
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt X ordrer (fx X=1 for "første ordre").
Parameter: Antal ordrer.
Faktura nummer
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt ordre nr. X (fx X=1000 for "ordre nummer 1000").
Parameter: Ordrenummer (faktura nummer).
Ordretotal
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt for minimum total X i én ordre i primær valuta (fx X=1000 for minimum 1.000)
Parameter: Ordretotal.
Total køb
Forklaring: Mail sendes når brugeren i alt gennem tiden har købt for X i primært valuta (fx X=10000 for samlet køb på 10.000).
Parameter: Antal bestillinger.
Specifik vare købt
Forklaring: Mail sendes når vare X er købt
Parameter: Vare id på vare X.
Købt fra kategori
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra kategori X
Parameter: Id på kategori X.
Købt fra mærke
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra mærke X
Parameter: Id på mærke X.
Købt fra fokusgruppe
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra fokusgruppe X
Parameter: Id på fokusgruppe X.
Ordre afventer
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer varer
Parameter: N/A
Ordre betalt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Betalt
Parameter: Evt. betalingstype.
Ordre afsluttet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afsluttet
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afsluttet (seneste)
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage den seneste ordre blev lagt. Kræver Forsinkelse.
Parameter: N/A
Ordre udskrevet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Printet
Parameter: N/A
Ordre sendt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Sendt
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre sendt (med Track'n'trace)
Forklaring: Mail sendes når ordre, med Track'n'track-nummer anført, får status: Sendt
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afventer afhentning
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer afhentning
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afvist
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afvist
Parameter: N/A
Ordre ikke oprettet
Forklaring: Mail sendes når forsøgt checkout ikke har ført til oprettet ordre. Dette checkes hver time.
Parameter: N/A
Kurv efterladt
Forklaring: Mail sendes når varer i kurv ikke har ført til oprettet ordre. Dette checkes hver time.
Parameter: N/A
Nyhedsbrev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når nyhedsbrev tilmeldes
Parameter: Evt. navn eller id på mailingliste.
SMS-brev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når SMS-brev tilmeldes
Parameter: Evt. navn på mailingliste.
Bruger oprettet
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra frontend.
Parameter: N/A
Bruger oprettet fra backend
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra backend.
Parameter: N/A
Brugers fødselsdag
Forklaring: Mail sendes når bruger har fødselsdag (kræver user/dob).
Parameter: N/A
Ubrugt rabatkode
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage efter en rabatkode er købt/skabt, hvis den stadig ikke er brugt. Kræver Forsinkelse.
Parameter: N/A
Abonnement udløbet
Forklaring: Mail sendes når abonnenementet udløber. En negativ forsinkelse kan bruges til at sende mailen et fast interval før abonnementet udløber.
Parameter: N/A
Segment rykket op
Mail sendes når en bruger opnår et højere segment. Kræver Brugersegment.
Parameter: N/A
Segment rykket ned
Mail sendes når en bruger falder til et lavere segment. Kræver Brugersegment.
Parameter: N/A
Ordre oprettet og under behandling
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren ikke er afsluttet eller afvist.
Parameter: N/A
Ordre oprettet med betalingstype
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren har en given betalingstype.
Parameter: Betalingstype
Ordrer oprettet
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt X ordrer (fx X=1 for "første ordre").
Parameter: Antal ordrer.
Faktura nummer
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt ordre nr. X (fx X=1000 for "ordre nummer 1000").
Parameter: Ordrenummer (faktura nummer).
Ordretotal
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt for minimum total X i én ordre i primær valuta (fx X=1000 for minimum 1.000)
Parameter: Ordretotal.
Total køb
Forklaring: Mail sendes når brugeren i alt gennem tiden har købt for X i primært valuta (fx X=10000 for samlet køb på 10.000).
Parameter: Antal bestillinger.
Specifik vare købt
Forklaring: Mail sendes når vare X er købt
Parameter: Vare id på vare X.
Købt fra kategori
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra kategori X
Parameter: Id på kategori X.
Købt fra mærke
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra mærke X
Parameter: Id på mærke X.
Købt fra fokusgruppe
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra fokusgruppe X
Parameter: Id på fokusgruppe X.
Ordre afventer
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer varer
Parameter: N/A
Ordre betalt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Betalt
Parameter: Evt. betalingstype.
Ordre afsluttet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afsluttet
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afsluttet (seneste)
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage den seneste ordre blev lagt. Kræver Forsinkelse.
Parameter: N/A
Ordre udskrevet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Printet
Parameter: N/A
Ordre sendt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Sendt
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre sendt (med Track'n'trace)
Forklaring: Mail sendes når ordre, med Track'n'track-nummer anført, får status: Sendt
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afventer afhentning
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer afhentning
Parameter: Evt. id på forsendelsestype.
Ordre afvist
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afvist
Parameter: N/A
Ordre ikke oprettet
Forklaring: Mail sendes når forsøgt checkout ikke har ført til oprettet ordre. Dette checkes hver time.
Parameter: N/A
Kurv efterladt
Forklaring: Mail sendes når varer i kurv ikke har ført til oprettet ordre. Dette checkes hver time.
Parameter: N/A
Nyhedsbrev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når nyhedsbrev tilmeldes
Parameter: Evt. navn eller id på mailingliste.
SMS-brev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når SMS-brev tilmeldes
Parameter: Evt. navn på mailingliste.
Bruger oprettet
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra frontend.
Parameter: N/A
Bruger oprettet fra backend
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra backend.
Parameter: N/A
Brugers fødselsdag
Forklaring: Mail sendes når bruger har fødselsdag (kræver user/dob).
Parameter: N/A
Ubrugt rabatkode
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage efter en rabatkode er købt/skabt, hvis den stadig ikke er brugt. Kræver Forsinkelse.
Parameter: N/A
Abonnement udløbet
Forklaring: Mail sendes når abonnenementet udløber. En negativ forsinkelse kan bruges til at sende mailen et fast interval før abonnementet udløber.
Parameter: N/A
Segment rykket op
Mail sendes når en bruger opnår et højere segment. Kræver Brugersegment.
Parameter: N/A
Segment rykket ned
Mail sendes når en bruger falder til et lavere segment. Kræver Brugersegment.
Parameter: N/A
Relaterede FAQ's
- Hvordan får man flere billeder på forsiden til at skifte som et slideshow?
- Hvorfor kan nogle sider ikke loades eller vises?
- Hvorfor virker GIF-animationer i billedblokke ikke altid?
- Hvordan tilføjes data og scripts til sitets hoved (head)?
- Hvorfor ligger nogle scripts i slutningen af body og ikke i head?
- Hvordan opdateres cachen på en enkelt side?
- Hvordan laver man en pop-up?
- Hvordan bliver jeg klar til Black Friday?
- Hvordan opretter jeg en "Shop The Look" temaside?
- Hvorfor ændrer e-mails udseende i forskellige mailprogrammer?
- Hvordan ændrer jeg på videoproportioner?
- Hvordan opsætter jeg layers effekten?
- Hvordan virker de enkelte betingelser på differentierede blokke?
- Hvilke variable kan der bruges til dynamisk indhold i differentierede blokke?
- Hvilke felttyper kan der laves i Formularer?
- Hvilke feltregler kan der bruges i Formularer?
- Hvad er forskellen på "copy" og "clone" af varer?
- Kan man sende en unik rabatkode til dem som tilmelder sig Nyhedsbrevet?
- Kan jeg gemme en side som en skabelon?
- Hvordan kan differentierede blokke ses og redigeres i frontend, når betingelserne for at vise blokkene ikke er opfyldt?
- Hvordan kan variabler på blokke ses og redigeres i frontend, når der ikke er noget aktuelt indhold i variablen?
- Hvordan kan en blok vises på en given URL, selvom blokken ikke ligger på den givne side?
- Hvilke parametre kan bruges til at specialtilpasse en blok med et slideshow?
- Hvordan opsætter jeg et “billigste gratis” specialtilbud?
- Hvordan ændrer jeg en side til at være forside?
- Hvilke rettigheder har de forskellige brugergrupper?
- Hvordan redigeres indholdet af en popup med Frontend-editoren?
- Hvordan får man en browser til at opdatere en side, hvis man mistænker at der vises "gammelt" indhold?
- Hvordan opretter man et redirect?
- Hvorfor står teksten mærkeligt når jeg indsætter den på en side?
- Hvordan opretter jeg nye billeder til Shop the look på en side?
- Hvordan retter jeg i footer eller header?
- Hvordan kan jeg skjule kontrolelementerne på en video fra YouTube eller Vimeo?
- Kan jeg indsætte en video som starter automatisk?
- Kan jeg sende en mail til kunderne når en pakke er klar til afhentning i butikken?
- Kan jeg oprette en mail med Track & Trace-nummer som sendes efter afslutning af en ordre?
- Hvilke billedformater bør anvendes?
- Hvordan opdateres min lokale browser-cache?
- Kan submit/send-knapper ændres til en anden tekst, der passer specifikt til den enkelte form?
- Hvordan kan et system-link åbne i et nyt vindue eller popup?
- Kan systemet udsende en opfølgende mail til kunder et par dage efter en ordre er afsluttet?
- Kan der udsendes en mail hvis en ordre bliver afvist?
- Hvordan kombineres Meta-titel for en enkelt side med den generelle Meta-titel sat i indstillinger?
- Hvordan opsættes en fokusgruppe som indeholder nyeste varer?
- Hvordan indsætter jeg en fokusgruppe på en side?
- Hvordan opsættes en fokusgruppe som indeholder bedst solgte varer?
- Hvordan opsættes en prisstyret fokusgruppe?
- Hvordan oprettes en side som indeholder nyeste varer?
- Hvordan opretter jeg en skabelon?
- Hvorfor vises Vimeo/YouTube-video pludseligt ikke mere?
- Kan jeg selv ændre på system mails?
- Hvordan kan jeg oprette en side som indeholder nedsatte varer i en specifik kategori eller mærke?
- Kan jeg oprette flere unikke rabatkoder på én gang?
- Hvad betyder de forskellige handlinger under sider?
- Hvordan opretter jeg et nyt menupunkt til en side, kategori eller mærke?
- Hvordan laver jeg ændringer til /tilbud siden?
- Hvordan opsætter jeg et dashboard?
- Hvordan retter jeg i et dashboard?
- Hvilke parametre kan bruges på de forskellige bloktyper?
- Hvilken størrelse skal jeg uploade mine billeder i?
- Hvordan tjekker jeg hvilket format et billede er i?
- Hvordan får jeg en bedre score i Lighthouse/Google Page Speed?
- Hvordan bruges de forskellige blokstørrelser?
- Hvilken filformater kan der bruges til billeder i Sumoshop?
- Hvilke mål skal jeg lave mine forsidebilleder i?
- Hvad gør de forskellige handlinger under Actionmails?
- Hvordan opsættes en actionmail som sendes når jeg påbegynder ordrebehandlingen?
- Kan jeg udsende en automatisk mail hvis ordrebehandlingen bliver forsinket?
- Hvordan indsætter jeg et script på en side?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →