Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan returnerer jeg en ordre som er betalt med både kreditkort og gavekort?
Hvis en kunde returnerer en ordre og ordren er betalt i en kombination af gavekort og kort skal den del som er betalt via. kreditkort returneres til kundens kort. Hvordan en sådan ordre skal håndteres er op til den enkelte webshop, men vi foreslår nedenstående metoder.

Vi anbefaler nedenstående metode hvis du benytter SUMOshop retursystem:
1. Find ordren i backend
2. Markér de varer som er blevet returneret
3. Hold shift nede mens du klikker "gem ordre"
4. Klik på den blå "returner" knap. Dette opdaterer automatisk lageret (Virker kun med DdD retail integrationen)
5. Ret returtotalen så den matcher med det beløb kunden har betalt med sit kort. For at rette i returtotalen skal du vælge "ret" fanen øverst på ordren og finde ned til feltet med returtotal. Hvis du er i tvivl om hvor mange penge kunden har fået trukket fra sit kort kan du tjekke det via. transaktionsfanen øverst.
6. Hold shift nede og gem ændringer igen
7. Klik på den blå tilbagebetalt knap øverst på ordren og sikre at der ikke kommer en fejl. Tjek herefter transaktionsfanebladet. Der skal gerne fremgå en "refund" i transaktionshistorikken.
8. Opret nu et nyt gavekort/tilgodebevis til kunden. Dette gøres ved at oprette en ny rabatkode og sende den til kunden (Se evt. Hvordan opretter jeg en rabatkode? ). Hvis du har DdD gavekort integrationen kan du i stedet oprette det på kassesystemet og oplyse kunden om det i en mail. Gavekortet/Tilgodebeviset vil herefter automatisk blive overført til webshoppen og kan dermed benyttes både i butikken og på webshoppen.

Hvis du ikke benytter SUMOshop retursystem skal hele returneringen behandles manuelt - vi anbefaler følgende fremgangsmetode:

1. Find ordren i backend
2. Returnér varerne manuelt i dit POS-system så de kommer retur på lageret.
3. Log ind på din betalingsgateway (f.eks. Quickpay) og find ordren under transaktioner.
4. Tilbagebetal kunden via betalingsgateeway'en (f.eks. Quickpay)
5. Opret nu et nyt gavekort/tilgodebevis til kunden. Dette gøres ved at oprette en ny rabatkode og sende den til kunden (Se evt. Hvordan opretter jeg en rabatkode? ). Hvis du har DdD gavekort integrationen kan du i stedet oprette det på kassesystemet og oplyse kunden om det i en mail. Gavekortet/Tilgodebeviset vil herefter automatisk blive overført til webshoppen og kan dermed benyttes både i butikken og på webshoppen.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?