Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvad er årsagen til at en ordre får status "ikke-oprettet"?
En ordre bliver registreret i systemet så snart en besøgende udfylder checkout og går videre til betaling. Ordren ligger i systemet med status "ikke oprettet". Hvis en betaling går igennem, så oprettes ordren som normalt med status "ny" eller "under behandling", men nogle gange bliver betalingen ikke gennemført. Når en betaling ikke gennemføres, så kan ordren ikke oprettes og ordren forbliver derfor i status ikke-oprettet.
Der kan være flere årsager til at en betaling fejler og normalt er det ikke et SUMOshop system problem.
Herunder er listet nogle af årsagerne:
1. Kunden lukker betalingsvinduet
2. Kunden er for langsom om at indtaste kortoplysninger i betalingsvinduet og "timer ud"
3. Kunden har problemer med NemID verificering
4. Kunden har problemer med MobilePay
5. Kundens betalingskort er spærret
6. Der står ikke nok penge på kundens betalingskort til at købet kan gennemføres
7. Webshoppens betalingsgateway har driftsproblemer
8. Driftsproblemer ved NETS
Der kan være flere årsager til at en betaling fejler og normalt er det ikke et SUMOshop system problem.
Herunder er listet nogle af årsagerne:
1. Kunden lukker betalingsvinduet
2. Kunden er for langsom om at indtaste kortoplysninger i betalingsvinduet og "timer ud"
3. Kunden har problemer med NemID verificering
4. Kunden har problemer med MobilePay
5. Kundens betalingskort er spærret
6. Der står ikke nok penge på kundens betalingskort til at købet kan gennemføres
7. Webshoppens betalingsgateway har driftsproblemer
8. Driftsproblemer ved NETS
Relaterede FAQ's
- Hvilke lande skal man være opmærksom på at sælge til, hvor der opkræves told?
- Bliver fakturaen sendt ud til kunderne per e-mail eller skal vi skrive den ud og lægge den i kasserne?
- Hvorfor får jeg en fejl, når jeg afslutter en ordre?
- Hvad sker der eksakt når der trykkes "Marker som tilbagebetalt" på en ordre?
- Hvordan ændres firmaoplysningerne på fakturaen?
- Kan der føjes yderligere tekst til ordrebekræftelser?
- Hvordan kan der findes en ordre ud fra det betalingskort, der er brugt til at betale med?
- Hvorfor får kunden ikke gratis fragt, når der er betalt med en kontantrabat, selvom varerne uden rabat berettigede til gratis fragt?
- Hvorfor kommer der ikke adresse-labels fra Consignor, Vlog, FSM eller andet pakkesystem?
- Hvis en kunde lægger en vare i indkøbskurven men ikke går videre, kan vi så følge det?
- Hvordan kan det være, at nogle af mine kunder ikke modtager en ordrebekræftelse?
- Hvorfor vises den forsendelsestype jeg lige har oprettet i backend ikke i frontend?
- Kan jeg give kunderne mulighed for at afhente en ordre i min butik, i stedet for at få den tilsendt?
- Er det muligt at sende en automatisk e-mail til kunden, hvis vi ændrer på deres ordre?
- Hvordan gensender jeg et gavekort til en kunde?
- Hvordan kan der være solgt to af en given vare, når der kun var én på lager?
- Hvorfor er kurven langsom, når der er mange varer i den?
- Hvordan kan jeg lave en liste over ubrugte gavekort/tilgodebeviser?
- Hvorfor får mine kunder gratis fragt, selvom de ikke har handlet for det korrekte beløb?
- Hvad betyder de to ID'er i ordreoversigten i SUMOshop?
- Hvordan returnerer jeg en ordre til DdD via jeres retursystem?
- Hvorfor har min kunde modtaget en dansk ordrebekræftelse når den skal sendes til udlandet?
- Hvordan genafslutter jeg en ordre?
- Hvorfor kan jeg ikke se ordrer med gavekort i min oversigt?
- Hvordan finder man alle ordrer der indeholder en bestemt vare?
- Hvad skal jeg bruge for at kunne få GLS Interline?
- Kan man tilføje en ekstra vare til en ordre?
- Hvordan giver jeg kunder som har købt for et bestemt beløb fri fragt?
- Hvordan oprettes en manuel ordre, med tilhørende betalingslink fra QuickPay?
- Kan jeg modtage en kopi af alle ordrebekræftelser?
- Hvordan kan jeg printe forsendelseslabel igen?
- Hvad er årsagen til at en ordre får status "ikke-oprettet"?
- Hvordan returnerer jeg en ordre igen?
- Hvordan tilbagebetaler jeg en ordre igen?
- Hvordan kan jeg finde alle ordrer der indeholder en bestemt vare?
- Hvordan returnerer jeg en ordre som er betalt med både kreditkort og gavekort?
- Hvordan kan jeg slette en vare fra en ordre?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →