Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvad betyder fejlbeskederne i SUMO?
Her er en liste over typiske fejlbeskeder som SUMO melder i vores alert-systemer, og hvad de som regel betyder:
Send to DdD REST failed eller Send to DdD SOAP failed
Denne fejlbesked indikerer typisk, at noget er gået galt i forbindelse med at sende en afsluttet ordre videre til DdD. Nogle gange er det falske fejl, fordi DdD's API er længere tid om at give et "modtaget" retur til SUMO end SUMO forventer. Måden at tjekke om fejlen er reel, er ved at tjekke om ordren fremgår på transaktionslisten/bonlisten for pågældende dag hvor ordren er afsluttet. Hvis ikke, så skal ordren genafsluttes. På alle disse fejlbeskeder vil der altid være et link til den ordre det omhandler. Se evt. hvordan en ordre genafsluttes her: Hvordan genafslutter jeg en ordre?
Send return to DdD REST failed eller Send return to DdD SOAP failed
Denne fejlbesked er kun relevant for de som bruger vores retursystem. Den indikerer typisk, at noget er gået galt i forbindelse med at sende en returneret ordre videre til DdD. Nogle gange er det falske fejl fordi DdD's API er længere tid om at give et "modtaget" retur til SUMO end SUMO forventer. Måden at tjekke om fejlen er reel er ved at tjekke om returen fremgår på transaktionslisten/bonlisten for pågældende dag hvor ordren er returneret. Hvis ikke, så skal ordren returneres igen. På alle disse fejlbeskeder vil der altid være et link til den ordre det omhandler. Ligesom ved genafslutning af en ordre, så kan datostemplet for retur også slettes ved at rette i ordren. Hvordan genafslutter jeg en ordre?
Tjek også om ordren er blevet returneret korrekt, se evt.: Hvordan returnerer jeg en ordre til DdD via. jeres retursystem?
DdDItem
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved nattens kørsel af nye og eksisterende varer. Det betyder at nye varer formentlig ikke er blevet overført.
DdDStockChanges
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved opdatering af løbende lagerændringer. Jobbet kører hvert 5. minut, så oftest går det i orden efter et par kørsler. I de fleste tilfælde kan der ses bort fra denne fejlbesked, vær dog OBS. hvis der opstår alt for mange lige efter hinanden, så kan det godt tyde på, at der er generelle problemer med DdD's API.
DdDItemChanges
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved opdatering af løbende vareændringer og oprettelse af nye varer. Jobbet kører hvert 15. minut, så oftest går det i orden efter et par kørsler, og hvis ikke, så sker det ved nattens indlæsning af alle varer (DdDitem). I de fleste tilfælde kan der ses bort fra denne fejlbesked. Overordnet betyder det, at hvis I har lavet ændringer på produkter, eller oprettede nye produkter til webshoppen, så indikerer fejlen at der pt. er problemer med de løbende ændringer af varer.
Capture QuickPay10 failed
Denne fejl indikerer at vi ikke har modtaget et "OK" retur fra QuickPay og måske ikke har trukket pengene automatisk ved afslutning af en ordre. Hvis du klikker ind på fejlen kan du se et link til den pågældende ordre, hvor du også kan tjekke under fanen Transaktion om pengene er blevet trukket. Hvis pengene ikke er blevet trukket, kan det gøres manuelt i QuickPay. Se evt.: Hvordan trækkes pengene manuelt i QuickPay?
Returnpay QuickPay10 failed
Denne fejlbesked er kun relevant for de som bruger vores retursystem og indikerer typisk at noget er gået galt i forbindelse med tilbagebetaling af en ordre. Det kan enten være fordi returneringen af varen ikke er udført korrekt, se evt.: Hvordan returnerer jeg en ordre til DdD via. jeres retursystem? eller at vi ikke har modtaget et "OK" retur fra QuickPay og dermed er kaldet om tilbagebetaling muligvis ikke blevet sendt. Ved at tjekke Transactions-fanen på ordren i SUMO, kan du se om ordren er blevet tilbagebetalt. Hvis du ikke kan se en Refund-linje her kan tilbagebetalingen foretages i QuickPay. Se evt. Hvordan tilbagebetaler jeg manuelt penge i QuickPay?
Hvis du har spørgsmål til nogle af fejlmeldingerne, eller oplever du andre fejlmeldinger end ovenstående, så kontakt support.
Send to DdD REST failed eller Send to DdD SOAP failed
Denne fejlbesked indikerer typisk, at noget er gået galt i forbindelse med at sende en afsluttet ordre videre til DdD. Nogle gange er det falske fejl, fordi DdD's API er længere tid om at give et "modtaget" retur til SUMO end SUMO forventer. Måden at tjekke om fejlen er reel, er ved at tjekke om ordren fremgår på transaktionslisten/bonlisten for pågældende dag hvor ordren er afsluttet. Hvis ikke, så skal ordren genafsluttes. På alle disse fejlbeskeder vil der altid være et link til den ordre det omhandler. Se evt. hvordan en ordre genafsluttes her: Hvordan genafslutter jeg en ordre?
Send return to DdD REST failed eller Send return to DdD SOAP failed
Denne fejlbesked er kun relevant for de som bruger vores retursystem. Den indikerer typisk, at noget er gået galt i forbindelse med at sende en returneret ordre videre til DdD. Nogle gange er det falske fejl fordi DdD's API er længere tid om at give et "modtaget" retur til SUMO end SUMO forventer. Måden at tjekke om fejlen er reel er ved at tjekke om returen fremgår på transaktionslisten/bonlisten for pågældende dag hvor ordren er returneret. Hvis ikke, så skal ordren returneres igen. På alle disse fejlbeskeder vil der altid være et link til den ordre det omhandler. Ligesom ved genafslutning af en ordre, så kan datostemplet for retur også slettes ved at rette i ordren. Hvordan genafslutter jeg en ordre?
Tjek også om ordren er blevet returneret korrekt, se evt.: Hvordan returnerer jeg en ordre til DdD via. jeres retursystem?
DdDItem
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved nattens kørsel af nye og eksisterende varer. Det betyder at nye varer formentlig ikke er blevet overført.
DdDStockChanges
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved opdatering af løbende lagerændringer. Jobbet kører hvert 5. minut, så oftest går det i orden efter et par kørsler. I de fleste tilfælde kan der ses bort fra denne fejlbesked, vær dog OBS. hvis der opstår alt for mange lige efter hinanden, så kan det godt tyde på, at der er generelle problemer med DdD's API.
DdDItemChanges
Denne fejl indikerer, at vi ikke har kunnet få forbindelse til DdD's API ved opdatering af løbende vareændringer og oprettelse af nye varer. Jobbet kører hvert 15. minut, så oftest går det i orden efter et par kørsler, og hvis ikke, så sker det ved nattens indlæsning af alle varer (DdDitem). I de fleste tilfælde kan der ses bort fra denne fejlbesked. Overordnet betyder det, at hvis I har lavet ændringer på produkter, eller oprettede nye produkter til webshoppen, så indikerer fejlen at der pt. er problemer med de løbende ændringer af varer.
Capture QuickPay10 failed
Denne fejl indikerer at vi ikke har modtaget et "OK" retur fra QuickPay og måske ikke har trukket pengene automatisk ved afslutning af en ordre. Hvis du klikker ind på fejlen kan du se et link til den pågældende ordre, hvor du også kan tjekke under fanen Transaktion om pengene er blevet trukket. Hvis pengene ikke er blevet trukket, kan det gøres manuelt i QuickPay. Se evt.: Hvordan trækkes pengene manuelt i QuickPay?
Returnpay QuickPay10 failed
Denne fejlbesked er kun relevant for de som bruger vores retursystem og indikerer typisk at noget er gået galt i forbindelse med tilbagebetaling af en ordre. Det kan enten være fordi returneringen af varen ikke er udført korrekt, se evt.: Hvordan returnerer jeg en ordre til DdD via. jeres retursystem? eller at vi ikke har modtaget et "OK" retur fra QuickPay og dermed er kaldet om tilbagebetaling muligvis ikke blevet sendt. Ved at tjekke Transactions-fanen på ordren i SUMO, kan du se om ordren er blevet tilbagebetalt. Hvis du ikke kan se en Refund-linje her kan tilbagebetalingen foretages i QuickPay. Se evt. Hvordan tilbagebetaler jeg manuelt penge i QuickPay?
Hvis du har spørgsmål til nogle af fejlmeldingerne, eller oplever du andre fejlmeldinger end ovenstående, så kontakt support.
Relaterede FAQ's
- Hvorfor kan jeg ikke logge ind på backend?
- Kan adgangen til backend IP-låses, så andre ikke kan tilgå den?
- Jeg skal sortere et element i en liste i backend, men jeg har brug for at flytte det om på en anden side, end det ligger på lige nu - hvordan gøres dette?
- Hvorfor kan jeg ikke se en vare, jeg netop har oprettet, på vareoversigten i backend?
- Hvordan ændres en fokusgruppe fra automatisk til manuel eller omvendt?
- Hvorfor er der ingen varer i min automatiske fokusgruppe?
- Varernes farver konverteres i varekataloget, men kan de beholde deres originale farver på varevisningen, i kurven etc.?
- Hvorfor kommer der en fejl ved forsøg på oprettelse af en rabatkode?
- Hvorfor beskæres længden af teksten i nogle tekstfelter?
- Hvordan adskilles meta-søgeord?
- Tilføjes nye farver automatisk til Farvekonvertering?
- Kan der genåbnes adgang for en ip-adresse, der er blevet blokeret på mistænkt bot-aktivitet?
- Hvordan ændrer jeg adgangskoden til vores backend for en bestemt bruger?
- Hvorfor slår en ændret oversættelse ikke igennem i frontend?
- Hvorfor kan jeg ikke se passwords/adgangskoder på Brugere i backend?
- Jeg har glemt mit kodeord. Hvad gør jeg?
- Jeg har svært ved at få tekst og billeder til at stå pænt med teksteditoren i backend, hvad gør jeg galt?
- Hvordan virker tekstskabeloner hvis der er mere end én kategori på en vare?
- Hvad betyder fejlbeskederne i SUMO?
- Hvad betyder den røde trekant øverst i SUMOshop backadmin?
- Hvordan giver jeg mine kunder fri fragt?
- Hvad er forskellen på Salg (1) og Salg (3) i oversigten under prognose?
- Jeg har glemt min kode til backend. Hvad gør jeg?
- Hvorfor modtager jeg ikke en opsat rapport via e-mail?
- Hvad gør de enkelte modificeringer i Makroer?
- Hvorfor kommer nogle billeder eller andre filer ikke korrekt med i pakker?
- Hvordan laves en import-definition, der kan importere forskellige sprogversioner?
- Hvordan kan jeg opdatere mit Google PLA feed?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →