Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvordan bliver jeg klar til Black Friday?
Forberedelse
Først og fremmest giver det mening at oprette en ankomstside, som fremhæver de bedste tilbud og merchandiser indholdet, så det ser godt ud.
Om man gør ankomstsiden til sin forside, eller om man blot linker til ankomstsiden fra forsiden, er noget man kan vurderer i det enkelte tilfælde. Begge dele kan give mening.
Se evt: Hvordan ændrer jeg en side til at være forside?
Dernæst giver det mening at linke fra denne ankomstside til en anden ankomst, der indeholder varekataloget med alle nedsatte Black Friday-varer. Arbejder man med flere %-satser, fx 30%, 50% eller 70%, kan man naturligvis oprette 3 ankomstsider med hver deres varekatalog.
Varevisninger har altid retvisende priser og lager. Vi cacher dog varekataloger. Derfor er det forventelig at man på en dag med meget salg, der falder på nøjagtigt samme tidspunkt, vil opleve at varekataloget viser udsolgte varer.
Sætte varerne ned
Der er flere måder at sætte flere varer ned på samtidig - læs evt. også: Hvordan kan jeg nedsætte mine varer?
Fokusgrupper og Massebehandling
Hvis et antal varer fx skal sættes ned hhv. 30%, 50% og 70%, kan varerne lægges i hver sin fokusgruppe. Man kan søge varer frem under "Varer" i backend og få vist alle varer, som en fokusgruppe indeholder. Derefter er det muligt at markere alle varer og bruge Massebehandling til at sætte alle varer i fokusgruppen ned samtidig. Man kan bruge samme metode for at fjerne tilbuddene efterfølgende.
Kampagner
Vores funktion Kampagner bruges til at planlægge og udføre udsalg eller lignende. Kampagnen kan times, så man i god tid kan udvælge og nedsætte specifikke varer, og så aktivere (eller deaktivere) hele kampagnen på et bestemt tidspunkt. Hvilke varer og tilbud der skal indgå i kampagnen, kan sættes på de enkelte varer eller fra oversigt med Massebehandling-funktionen. Se evt.: Hvordan opsætter jeg en kampagne?
Specialtilbud
Vores funktion Specialtilbud gør det muligt at sætte en række varer på specielle tilbud, der typisk giver en procentrabat eller rabat ved køb af flere varer. Der er mulighed for at segmentere på hvilke varer specialtilbuddet giver på kategorier, mærker og sektioner.
Rabatkoder
Vores funktion Rabatkoder giver mulighed for at aktivere en rabatkode og opnå en form for rabat. En rabat kan fx være fri fragt ellers en prisnedsættelse på kurven i procent.
På dagen
Vi anbefaler at alle ankomstsider som ønskes i forbindelse med Black Friday er oprettet senest en uge før. Det sikrer overblik på dagen. På dagen skal man derfor udelukkende implementere siderne, der hvor de ønskes. Når der er gjort, skal varerne sættes ned med en af ovenstående metoder.
Udsalgs-mode
Når indholdet er parat og tilbuddene er sat ned, skal man aktivere Udsalgs-mode under "Indstillinger" i backend. Det skal man altid, når man forventer mange besøgende.
Udsalgsmode øger cachen, øger lagercheck i løbet af checkout, samt opdeler one-step-checkout til flere-step-checkout, for at forhindre oversalg. Der tilføjes også en to minutters timer på betalingsvinduet, som man har til at gennemføre sin betaling, før ordrens vare frigives igen. Indstillingen skal slås til en times tid før man begynder sit Black Friday udsalg. Undlad at rette i priser eller væsentligt indhold efter udsalgsmode er slået til.
Kø-system
Bliver presset alligevel for højt, så har vi et kø-system, som vi aktiverer når en løsning bliver presset over evne. Vi forventer at det bliver nødvendigt at aktivere på nogle webshops i løbet af aftenen. I sidste ende er det noget vi vurderer i det konkrete tilfælde, hvis belastningen bliver for stor.
Løbende forberedelse
Historisk set er der travlt i ugerne op til Black Friday. Vi opfordrer derfor til at alle spørgsmål til udsalgsprocesser, ankomstsider og andet relevant afklares senest 14 dage før Black Friday. Sådan sikrer I bedst at få den hjælp I skal bruge i tide.
Relaterede FAQ's
- Hvordan får man flere billeder på forsiden til at skifte som et slideshow?
- Hvorfor kan nogle sider ikke loades eller vises?
- Hvorfor virker GIF-animationer i billedblokke ikke altid?
- Hvordan tilføjes data og scripts til sitets hoved (head)?
- Hvorfor ligger nogle scripts i slutningen af body og ikke i head?
- Hvordan opdateres cachen på en enkelt side?
- Hvordan laver man en pop-up?
- Hvordan bliver jeg klar til Black Friday?
- Hvordan opretter jeg en "Shop The Look" temaside?
- Hvorfor ændrer e-mails udseende i forskellige mailprogrammer?
- Hvordan ændrer jeg på videoproportioner?
- Hvordan opsætter jeg layers effekten?
- Hvordan virker de enkelte betingelser på differentierede blokke?
- Hvilke variable kan der bruges til dynamisk indhold i differentierede blokke?
- Hvilke felttyper kan der laves i Formularer?
- Hvilke feltregler kan der bruges i Formularer?
- Hvad er forskellen på "copy" og "clone" af varer?
- Kan man sende en unik rabatkode til dem som tilmelder sig Nyhedsbrevet?
- Kan jeg gemme en side som en skabelon?
- Hvordan kan differentierede blokke ses og redigeres i frontend, når betingelserne for at vise blokkene ikke er opfyldt?
- Hvordan kan variabler på blokke ses og redigeres i frontend, når der ikke er noget aktuelt indhold i variablen?
- Hvordan kan en blok vises på en given URL, selvom blokken ikke ligger på den givne side?
- Hvilke parametre kan bruges til at specialtilpasse en blok med et slideshow?
- Hvordan opsætter jeg et “billigste gratis” specialtilbud?
- Hvordan ændrer jeg en side til at være forside?
- Hvilke rettigheder har de forskellige brugergrupper?
- Hvordan redigeres indholdet af en popup med Frontend-editoren?
- Hvordan får man en browser til at opdatere en side, hvis man mistænker at der vises "gammelt" indhold?
- Hvordan opretter man et redirect?
- Hvorfor står teksten mærkeligt når jeg indsætter den på en side?
- Hvordan opretter jeg nye billeder til Shop the look på en side?
- Hvordan retter jeg i footer eller header?
- Hvordan kan jeg skjule kontrolelementerne på en video fra YouTube eller Vimeo?
- Kan jeg indsætte en video som starter automatisk?
- Kan jeg sende en mail til kunderne når en pakke er klar til afhentning i butikken?
- Kan jeg oprette en mail med Track & Trace-nummer som sendes efter afslutning af en ordre?
- Hvilke billedformater bør anvendes?
- Hvordan opdateres min lokale browser-cache?
- Kan submit/send-knapper ændres til en anden tekst, der passer specifikt til den enkelte form?
- Hvordan kan et system-link åbne i et nyt vindue eller popup?
- Kan systemet udsende en opfølgende mail til kunder et par dage efter en ordre er afsluttet?
- Kan der udsendes en mail hvis en ordre bliver afvist?
- Hvordan kombineres Meta-titel for en enkelt side med den generelle Meta-titel sat i indstillinger?
- Hvordan opsættes en fokusgruppe som indeholder nyeste varer?
- Hvordan indsætter jeg en fokusgruppe på en side?
- Hvordan opsættes en fokusgruppe som indeholder bedst solgte varer?
- Hvordan opsættes en prisstyret fokusgruppe?
- Hvordan oprettes en side som indeholder nyeste varer?
- Hvordan opretter jeg en skabelon?
- Hvorfor vises Vimeo/YouTube-video pludseligt ikke mere?
- Kan jeg selv ændre på system mails?
- Hvordan kan jeg oprette en side som indeholder nedsatte varer i en specifik kategori eller mærke?
- Kan jeg oprette flere unikke rabatkoder på én gang?
- Hvad betyder de forskellige handlinger under sider?
- Hvordan opretter jeg et nyt menupunkt til en side, kategori eller mærke?
- Hvordan laver jeg ændringer til /tilbud siden?
- Hvordan opsætter jeg et dashboard?
- Hvordan retter jeg i et dashboard?
- Hvilke parametre kan bruges på de forskellige bloktyper?
- Hvilken størrelse skal jeg uploade mine billeder i?
- Hvordan tjekker jeg hvilket format et billede er i?
- Hvordan får jeg en bedre score i Lighthouse/Google Page Speed?
- Hvordan bruges de forskellige blokstørrelser?
- Hvilken filformater kan der bruges til billeder i Sumoshop?
- Hvilke mål skal jeg lave mine forsidebilleder i?
- Hvad gør de forskellige handlinger under Actionmails?
- Hvordan opsættes en actionmail som sendes når jeg påbegynder ordrebehandlingen?
- Kan jeg udsende en automatisk mail hvis ordrebehandlingen bliver forsinket?
- Hvordan indsætter jeg et script på en side?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →