Actionmails
SUMO
DKK 23,75
På lager
Med Actionmails kan webshoppen automatisk udsende e-mails, når bestemte handlinger udføres. Med dette addon kan du eksempelvis få webshoppen til at udsende en mail med et track & trace nummer til kunden når en pakke er afsendt fra lageret. Det kunne også være at du gerne vil udsende en mail med "Er du tilfreds med dit køb" 14 dage efter ordren er blevet afsluttet.
Actionmails kan opsættes, så det er GDPR venligt. Det vil sige, at du f.eks. kan opsætte en actionmail med en unik rabatkode efter x antal måneder efter en kunde har foretaget et køb på din webshop. Det er også muligt at opsætte en Actionmail til at udsende en unik rabatkode når en besøgende tilmelder sig nyhedsbrevet.
Liste over handlinger som kan udløse en Actionmail fra webshoppen:
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren har en given betalingstype.
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt X ordrer (fx X=1 for "første ordre").
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt ordre nr. X (fx X=1000 for "ordre nummer 1000").
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt for minimum total X i én ordre i primær valuta (fx X=1000 for minimum 1.000)
Forklaring: Mail sendes når brugeren i alt gennem tiden har købt for X i primært valuta (fx X=10000 for samlet køb på 10.000).
Forklaring: Mail sendes når vare X er købt
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra mærke X
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer varer
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Betalt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afsluttet
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage den seneste ordre blev lagt.
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Printet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Sendt
Forklaring: Mail sendes når ordre, med Track'n'track-nummer anført, får status: Sendt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer afhentning
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afvist
Forklaring: Mail sendes når nyhedsbrev tilmeldes
Forklaring: Mail sendes når SMS-brev tilmeldes
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra frontend.
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra backend.
Forklaring: Mail sendes når bruger har fødselsdag. (OBS - GDPR)
Mail sendes når en bruger opnår et højere segment.
Mail sendes når en bruger falder til et lavere segment.
Actionmails kan opsættes, så det er GDPR venligt. Det vil sige, at du f.eks. kan opsætte en actionmail med en unik rabatkode efter x antal måneder efter en kunde har foretaget et køb på din webshop. Det er også muligt at opsætte en Actionmail til at udsende en unik rabatkode når en besøgende tilmelder sig nyhedsbrevet.
Liste over handlinger som kan udløse en Actionmail fra webshoppen:
Ordre oprettet og under behandling
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren ikke er afsluttet eller afvist.
Ordre oprettet med betalingstype
Forklaring: Mail sendes når ordre oprettes, hvis ordren har en given betalingstype.
Ordrer oprettet
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt X ordrer (fx X=1 for "første ordre").
Faktura nummer
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt ordre nr. X (fx X=1000 for "ordre nummer 1000").
Ordretotal
Forklaring: Mail sendes når brugeren har købt for minimum total X i én ordre i primær valuta (fx X=1000 for minimum 1.000)
Total køb
Forklaring: Mail sendes når brugeren i alt gennem tiden har købt for X i primært valuta (fx X=10000 for samlet køb på 10.000).
Specifik vare købt
Forklaring: Mail sendes når vare X er købtKøbt fra kategori
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra kategori X
Købt fra mærke
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra mærke XKøbt fra fokusgruppe
Forklaring: Mail sendes når en ordre indeholder varer fra fokusgruppe X
Ordre afventer
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer varer
Ordre betalt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Betalt
Ordre afsluttet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afsluttet
Ordre afsluttet (seneste)
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage den seneste ordre blev lagt.
Ordre udskrevet
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Printet
Ordre sendt
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Sendt
Ordre sendt (med Track'n'trace)
Forklaring: Mail sendes når ordre, med Track'n'track-nummer anført, får status: Sendt
Ordre afventer afhentning
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: Afventer afhentning
Ordre afvist
Forklaring: Mail sendes når ordre får status: AfvistOrdre ikke oprettet
Forklaring: Mail sendes når forsøgt checkout ikke har ført til oprettet ordre. Dette tjekkes hver time. (OBS - GDPR)Kurv efterladt
Forklaring: Mail sendes når varer i kurv ikke har ført til oprettet ordre. Dette tjekkes hver time. (OBS - GDPR)
Nyhedsbrev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når nyhedsbrev tilmeldes
SMS-brev tilmeldt
Forklaring: Mail sendes når SMS-brev tilmeldes
Bruger oprettet
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra frontend.
Bruger oprettet fra backend
Forklaring: Mail sendes når bruger oprettes fra backend.
Brugers fødselsdag
Forklaring: Mail sendes når bruger har fødselsdag. (OBS - GDPR)Ubrugt rabatkode
Forklaring: Mail sendes Forsinkelse dage efter en rabatkode er købt/skabt, hvis den stadig ikke er brugt. (OBS - GDPR)Abonnement udløbet
Forklaring: Mail sendes når abonnenementet udløber. En negativ forsinkelse kan bruges til at sende mailen et fast interval før abonnementet udløber.
Segment rykket op
Mail sendes når en bruger opnår et højere segment.
Segment rykket ned
Mail sendes når en bruger falder til et lavere segment.Relaterede add-ons
- SendGrid Brug Twilio SendGrid til udsending af e-mails.
- Klaviyo integration Synkroniser tilmeldinger, track besøgende, deres kurve og ordrer med Klaviyo, og brug dem til udsending af nyhedsbreve og handlingsbaserede e-mails.
- Heyloyalty integration Med denne Add-on kan nyhedsbrevstilmeldinger fra webshoppen blive overført til Heyloyalty.
- Partner-program Opbyg et affiliatenetværk med denne udvidelse til pointsystem